Пошук по сайту
Нові надходження до відділу мистецтв
Шановні відвідувачі сайту!
Пропонуємо ознайомитися з новими книгами, які надійшли у фонд відділу
листопад 2025 року
Б52240-2 821.161.2 Б20 Балабко О. В. Ролі й манекени. Із життя Соломії Крушельницької: роман / О. В. Балабко. – Чернівці : Букрек, 2025. – 512 с. – (Державна програма – 2025). Новий роман про Соломію Крушельницьку можна читати як продовження попереднього – «Кімоно для Баттерфляй», – і як окремий твір. Видатна примадонна, донька греко-католицького священика, а тепер – дружина масона Чезаре Річчоні, – постає у віллі «Саломея», у вікні якої на манекені мало не щодня змінюють костюми героїнь співачки. Цей сюжетний хід допомагає автору згадати минулі тріумфи на оперних сценах , а далі – і на концертних, – зібрати під дахом вілли у Віареджо видатних гостей. Приміром, Елеонору Дузе й Айседору Дункан, яка після концерту Соломії вчить її сестру Ганну танцювати на пляжі. Було багато сподівань на її успішну кар’єру, але на заваді – війна, закриття більшості театрів і «ворожий» австрійський паспорт. Широка панорама подій на основі реальних фактів, домислу і уяви письменника переносить читача до Риму, де опиняється Ганна, Мілана, де Соломія має останню оперну прем’єру; Неаполя, де відбуваються її прощальні вистави. На цьому тлі – окупація, царськими військами Львова, заборона українських видань; заслання до Сибіру родичів і друзів родини Крушельницьких; смерті Павлика і Франка; радість від удержавлення України. А після поразки ЗУНР і УНР Крушельницька у концертах містами Італії, Галичини, за океаном означує себе українською співачкою.
784.6-071.1 : 780.8(081) В34 Верменич В. М. Калинова пісня : репертуарний зб. / М. В. Верменич. – Київ : РННЦ «ДІНІТ», 2003. – 64 с. Даний репертуарний збірник буде добрим помічником музичним керівникам в дошкільних закладах, вчителям музики шкіл різного типу, викладачам і учням музичних шкіл та студентам музично-педагогічних факультетів університетів, інститутів та училищ, а також широкому колу шанувальників творчості композитора.
В6685 75:746.3(477) К21 Кара-Васильєва Т. Казимир Малевич та вишивка авангарду / Т. Кара-Васильєва. – Київ : Мистецтво, 2025. – 112 с. : іл. кольор., фот. кольор. – (Державна програма – 2025). У виданні розповідається про унікальне творче співробітництво провідних митців авангарду – Казимира Малевича, Олександри Екстер, Любові Попової, Ніни Генки-Меллер та народних майстрів Ганни Собачко-Шостак, Василя Довгошії, Євгена Пшеченка. Вони співпрацювали у кустарних артілях, організованих у маєтках Анастасії Семіградової у селі Скопці та Наталії Давидової у селі Вербівці. На початку ХХ ст. така взаємодія митців не мала аналогій у світовій практиці. Майстерня у Вербівці стала своєрідною лабораторією авангардного мистецтва, де за ескізами художників народні майстри створювали нові вишивки, реалізуючи ідеї супрематизму. У виданні публікуються зображення ескізів вишивок, віднайдених у музеях та приватних колекціях, а також ілюстрації відновлених творів. У книзі вперше в українському мистецтвознавстві здійснено аналіз стилістики вишивки авангарду. Видання розраховане на спеціалістів і широке коло любителів українського мистецтва та історії.
Б52619 930.2 К67 Корнієнко В. В. Листи Середньовіччя. Графіті Софії Київської / В. В. Корнієнко. – Київ : Мистецтво, 2025. – 144 с. : іл. кольор., фот. – (Державна програма – 2025). Книга у доступній науково-популярній формі розповідає про історію графіті Софійського собору. Виклад матеріалу побудований у вигляді путівника, яким можна буде здійснити як віртуальну, так і реальну мандрівку Софійським собором. Тож книга підходить як для читання вдома чи бібліотеці, так і для активного відпочинку й відвідання самої пам’ятки. Текст розбитий на вісімнадцять глав приблизно однакового розміру. Перші три є своєрідним вступом, в яких коротко подаються відомості історії Софійського собору, його мозаїк та фресок. Четвертий розділ розкриває перед читачем загальні аспекти вивчення графіті, для чого і як писали на стінах. Наступні чотирнадцять розділів у легкій доступній формі оповідають про історію деяких написів і малюнків, які розташовані на першому й другому поверхах собору. Маршрут побудований таким чином, аби читач, який буде прагнути самостійно відвідати Софійський собор, міг пройти означеним маршрутом і побачити ці (тай інші) графіті безпосередньо на стінах, тому видання містить і схему маршруту, фотографії самих написів. Видання розраховане на широке коло читачів, які прагнуть поглибити свої знання про історичне минуле нашої держави.
В6696 75.058(477.43) М38 Машевська О. М. Мій роман з Самчиківкою / О. М. Машевська ; худож. О. М. Машевська. – Київ : [б. в.], 2022. – 112 с. : іл. кольор., фот. кольор. «Мій роман з самчиківкою» – перша книга про самчиківський розпис, яка містить в собі історію, більше 300 кольорових ілюстрацій та біографічні відомості про майстрів з села Самчики. Цю книгу сміливо можна назвати першим великим самовчителем з самчиківського декоративного розпису, де ви знайдете рекомендації та основи, завдяки яким самостійно почнете опановувати цей самобутній та яскравий феномен, який захопив серця українців у всьому світі.
Б52617 784:929Крушел. П32 Пілюля Ю. Браво, Соломіє! / Ю. Пілюля. – Київ : ЗУМЕРС, 2025. – 64 с. : іл. кольор. – (Державна програма – 2025) (Читати – класно!). На сторінках мальопису з гумором зображено життєвий шлях Соломії Крушельницької: як зародилася її мрія стати співачкою, як уперто вона йшла до своєї мети, скільки вчилася і працювала, як сміливо відмовлялася від недоречних пропозицій шлюбу і як зрештою побудувала яскраву кар’єру, щасливу сім’ю та міцну жіночу дружбу. Соломія Крушельницька – талановита, самодостатня й амбітна жінка, яка може стати рольовою моделлю для сучасних дівчат.
А45753 7.071.1(477) П32 Пінчевська Б. М. Микола Глущенко / Б. М. Пінчевська. – Харків : ЛА «Час читати», 2021. – 128 с. : фот. Книжка «З чого починалося мистецтво» присвячена найдавнішим знахідкам мистецьких творів в історії людства. Її мета – познайомити юних читачів із першими виявами людської творчості, а також спробувати пояснити, чому саме (а іноді – і як саме) ці твори з’явилися на світ. У ній ідеться про те, що саме спонукало прадавніх мешканців Землі, не змовляючись, у різних частинах світу створювати реалістичні зображення тварин чи мегаліти, чи піраміди та зикурати; як саме кераміка від початків людської історії взяла на себе турботу про зручність та красу тощо. Вжита у цій книзі мистецтвознавча термінологія одразу ж у тексті пояснюється простими, зрозумілими словами, щоб її було легше запам’ятати. Книжка адресована дітям середнього та старшого шкільного віку, а також усім, кому цікаве прадавнє мистецтво.
А47864 7(477) У45 Українська народна творчість у поняттях міжнародної термінології (примітив, фольклор, аматорство, наїв, кітч...) : кол. дослідж. / Музей Івана Гончара, Ін-т мистецтвозн., фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського ; редкол.: О. Бріцина, П. Гончар, Л. Лихач та ін. ; відп. ред. М. Селічов. – Київ : Музей Івана Гончара, 1996. – 328 с. : іл., фот. На матеріалі декоративного й образотворчого мистецтва, музики, театру, словесності тощо розглядаються нез’ясовані та дискусійні проблеми поняттєво-термінологічного осмислення багатовікового розвитку народної творчості, її численних різновидів і видозмін у взаємозв’язках з академічним мистецтвом. Для мистецтвознавців, етнографів, фольклористів, естетиків і всіх зацікавлених народною культурою та її символікою.
А47882 069.5(477.73) Ц75 Цифрова колекція художнього музею Живопис : альбом- каталог / [Укр. культур. фонд], [Миколаїв. обл. худож. музей ім. В. В. Верещагіна] ; упоряд.: Є. Гомонюк, Л. Твєрітінова, С. Піскурьов. – Миколаїв : [б. в.], 2025. – 200 с. : іл. кольор. Видання презентує результати проєкту «Цифрова колекція музею. Живопис». Це друга оцифрована збірка живопису ХХ століття з зібрання Миколаївського обласного художнього музею ім. В. В. Верещагіна та Миколаївського обласного краєзнавчого музею. В межах ініціативи вдалося оцифрувати та каталогізувати понад 300 живописних творів, більше половини з яких увійшли до цього альбому. Ці твори демонструють тяглість традицій українського мистецтва: від сміливих ідей авангарду до яскравої «нової хвилі» постмодерну 1990-х. Більшість робіт раніше не були експоновані для широкої аудиторії.
|